طراحی
طراحی این روش بر پایه دو روش طراحی ژئوتکنیکی و سازه ای می باشد. در طراحی سازه ای این روش ظرفیت باربری المان های خرپا طراحی و کنترل می گردد که نرم افزار SAP از جمله نرم افزارهای تجاری متداول در بین مهندسین طراح پایدارسازی در ایران می باشد.
طراحی ژئوتکنیکی این روش شامل مطالعات خاک و پایدارسازی گوه گسیختگی و کنترل تغییر مکان زیر ساختمان های مجاور گود می باشد. در این روش نرم افزارهای در پایه ی تحلیل حدی و اجزای محدود استفاده می گردد که نرم افزارهای تجاری Geo Studio و Plaxis در بین مهندسین طراحی پایدارسازی در ایران متداول است.
بسیار عالی بود…در خصوص استفاده از این سیستم در داخل تونلها باید عرض کنم اصولا در تونلهای سنگی کاربردی نداره و در خصوص استفاده در تونلهای خاکی بایستی بعد از سیستم پیش تحکیمی(مثل سیستم فورپولینگ)اجرا گردد تا مجالی برای حفاری و پیشروی داشته باشیم…البته این جور تونلهاسریعا بایستی لاینینگ شود …چون خود این سیستم از نظر اجرایی دست و پاگیر هست و بایستی برای ادامه کار و تردد نفر و ماشین آلات با لاینینگ جایگزین گردد.
دقیقا این سیستم برای گودبرداری های شعری کاربرد بیشتری دارد.ممنون از نظر کارشناسیتون جناب مهندس