محوطه سازی و شهرسازی

محوطه سازی و شهرسازی
چکیده خدمات

_ طراحی جامع شهری

_ طرح آماده سازی

_ طرح هادی

_ فضای سبز شهری

_ طراحی مبلمان شهری

_ طراحی لنداسکیپ و محوططه سازی و فضای سبز

_ طراحی و اجرای بام سبز

_ نورپردازی محوطه

_ طرح شبکه معابر و پلاک بندی

_ مدلسازی و ساخت انیمیشن سه بعدی

شرح خدمات
شهرسازی
الف) مطالعات و تهیه نقشه های آماده سازی

شرح خدمات تیپ آماده سازی زمین
مرحله اول: انجام مطالعات برای تهیه و ارائه برنامه مسکن متضمن تهیه طرح های مقدماتی و نقشه های جزئیات شهرسازی شامل دو قسمت اساسی به شرح زیر می‌باشد:

۱- قسمت اول: انجام مطالعات مقدماتی و تدوین ایده های کلی طرح های آماده سازی شامل:
۱-۱- برسیهای کلی در مقیاس شهر
۱-۲- بررسی های مشروح و تفصیلی در ارتباط با زمین مورد نظر
۱-۳- بررسی وضع مصالح و تکنیک های ساخت مناسب
۱-۴- تهیه طرح های مقدماتی معماری و شهرسازی و جزییات مربوطه
۱-۵- تهیه نقشه های الگوی معماری مسکن

۲- قسمت دو مرحله اول: تهیه الگو طرح یک واحد همسایگی یا مجموعه و ترکیب هایی از واحدهای مسکونی مطالعه شده در حدی که بتواند مبنای طراحی شهری و تنظیم فضاهای عمومی و ارتباطی محله یا سایر محلات مورد نظر قرار گیرد و در مجموع در طرح ریزی ساخت و بافت ، تقسیم بندی اراضی و سایر جنبه های طراحی فضاهای شهری مورد استفاده واقع شود به مقیاس ۱:۵۰۰

مرحله دوم: انجام محاسبات و تهیه طرح ها و نقشه های اجرایی

ب) مطالعات و تهیه نقشه های طرح هادی
ب_۱) طرح هادی

طرح هادی شهری عبارت از طرحی است که در آن جهت گسترش آتی شهر و نحوه استفاده از زمین‌های شهری برای عملکردهای مختلف به منظور حل مشکلات حاد و فوری شهر و ارایه راه‌حل‌های کوتاه مدت و مناسب برای شهرهایی که دارای طرح جامع نمی‌باشند، تهیه می شود.

ج) مطالعات و تهیه نقشه های طرح جامع شهری

طرح جامع شهر عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل مراکز انتهایی خط (ترمینال) و فرودگاه‌ها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آنها تعیین می‌شود و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه موارد فوق و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌گردد. طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهد بود.

د)مطالعات و تهیه نقشه های طرح تفضیلی

طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌گردد.

ر) مطالعات و تهیه نقشه های ساماندهی شهری
ه) مطالعات و تهیه نقشه های طرح های موضوعی شهری
محوطه سازی

منظر، دارای ماهیت مکان بوده و محصول تجربه انسان در فضا است. در طول تاریخ، تعامل انسان با محیط به دست جامعه و در چارچوب اقتضائات طبیعی و تاریخی، منظر را پدید آورده است. منظر، فضای کلان زیست انسان در محیط است و خود به خود پدید نمی آید. انسان با همه پیچیدگی های ذهنی خود در فرایند رفت و برگشتی با طبیعت و محیط به تعامل می پردازد. از این رو منظر تنها عنصری عینی که متشکل از اجزای طبیعی باشد، شناخته نمی شود بلکه عنصری ذهنی و فرهنگی نیز خواهد بود که شکل گیری آن در اذهان مردم با تاریخ، اعتقادات دینی و اسطوره ای، اقلیم، سنت زیست و امثال آن ها بوده است. درک انسان از منظر، وابسته به فیزیک فضا و تجربه فرد از فضا است و این دو برخلاف نظریه دوقطبی دکارتی قابل تفکیک و جداسازی از هم نیستند.

الف) طراحی محوطه و تهیه نقشه اجرای محوطه
ب) طراحی سه بعدی
ج) تهیه انیمیشن از محوطه سازی